Str. Mures nr. 5, Timisoara+40 (774) 62 33 52 Lun - Sam: 09:00 - 20:00 /

Alaptez, deci mananc cat pentru doi?

O mama sanatoasa inseamna un copil sanatos. Acesta este cel mai important lucru pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand alaptezi micutul.

“Mananc cat pentru doi”, este sloganul in spatele caruia au tendinta sa se ascunda o multime de femei care alapteaza. Sub falsa impresie ca dieta trebuie sa fie cat mai consistenta si mai variata, proaspetele mame sunt tentate sa manance mai mult decat de obicei.
Acest obicei este aplicat de majoritatea femeilor si in perioada celor 9 luni de sarcina, insa prea multe kilograme acumulate in timpul sarcinii pot fi daunatoare atat pentru fat, cat si pentru mama. Femeile supraponderale au un risc crescut de diabet gestational, hipertensiune arteriala, nastere prematura si complicatii in timpul sarcinii.
Ce presupune o alimentatie sanatoasa a mamelor care alapteaza? Iti voi spune aici in cateva cuvinte, dar te asteptam cu drag la singurul centru din tara destinat exclusiv femeilor insarcinate si celor care au nascut pentru diete personalizate, sfaturi nutritionale si multe alte beneficii pentru sanatatea ta si a micutului.

  • Pe perioada alaptarii nu este permisa o dieta stricta pentru a reveni la greutatea de dinaintea sarcinii, aceasta poate conduce la pierderea laptelui;
  • Creste consumul de apa la 1l pe zi, asa incat sa bei in jur de 2.5 – 3 litri de lichide zilnic;
  • Creste consumul caloric zilnic pana la 2500 calorii;
  • Imparte consumul caloric pe parcursul a cinci mese: mic dejun, pranz, gustarea dintre mic dejun si pranz, cina si gustarea dintre pranz si cina. De vreme ce corpul tau produce lapte continuu, este nevoie si ca ingerarea alimentelor sa se faca in mod regulat;
  • Fereste-te de tutun! Nicotina ajunge direct la copil prin lapte;
  • Evita consumul de alcool. Alcoolul trece in lapte in mai putin de 1 ora, iar daca bebelusul il ingera in cantitate mare, ii poate incetini cresterea;
  • Nu consuma medicamente fara a consulta medicul;
  • Mananca alimente bogate in vitamina B9: brocoli, citrice, fasole, mazare, linte, avocado, conopida;
  • Femeile insarcinate si cele care alapteaza au carente de zinc. Ar trebui consumate in jur de 15 – 20mg zinc pe zi. Zincul se gaseste in oua, carne, faina integrala si ovaz;
  • Consuma 1200mg calciu pe zi, nevoia de calciu poate fi partial satisfacuta prin consumul de produse lactate, legume crude, migdale si alune.

Te asteptam la Centrul de Recuperare dupa Nastere din Timisoara intr-o atmosfera vesela, alaturi de un personal tanar specializat in nutritie si dietetica.

Ne puteti contacta pe site folosind formularul de contact sau la numarul de telefon 0774623352

Share this post

Related Post

De ce este importanta recuperarea dupa nastere ?

Venirea pe lume a unui copil este un miracol pentru fiecare familie, insa  nașterea implică un efort...

Alaptatul natural – Sfaturi pentru mamici

Avantajele alaptarii naturale sint multe si acestea includ intarirea sistemului imunitar al copilului, sau protejarea lui de...

Lasă un răspuns